zondag 6 augustus 2017

De jumpsuits bijna ontgroeid

Nu Lily ruim 16 maand is, en de laatste jumpsuit hier en daar wat strak komt te zitten, wil ik nog eens stilstaan bij dit zalige patroontje, eer mijn jongste ukje ze volledig ontgroeid is.

Net geen 4 jaar geleden zag ik hier en daar foto's verschijnen van leuke jumpsuits. Toen dacht ik nog dat ik zoiets nooit zou kunnen maken. Voor een beginnende naaister zag me dat er nog te moeilijk uit.
Niet veel later bezocht ik een stoffencircus, en besloot om me er toch eens aan te wagen, en gelijk ook wat meer te oefenen met tricot. Dat ik net een klein, lief baby'tje op de wereld had gezet die wel zou staan met zo'n mooi pakje aan, kwam me natuurlijk ook goed uit.
Verbazend vlot rolden deze 2 jumpsuits vanonder mijn naaimachine (een overlock was me toen nog onbekend).



Lily draagt nog steeds de jumpsuit die Mason op deze foto aan heeft.



Voor de geboorte van Lily wou ik er 2 klaar hebben in een klein maatje, die ze meteen aan zou kunnen. Jammer dat ze het niet lang heeft kunnen dragen, maar wel oh zo schattig!


Deze jumpsuit maakte ik voor de foto van Lily haar geboortekaartje. Ook Mason en Skye hadden zelfgemaakte kledij aan met dezelfde print (in het blauw voor Mason).









Van dit patroon zal ik in de toekomst nog vaak gebruik maken. Is het niet voor mijn eigen kinderen, dan vast wel voor mijn toekomstige kleinkinderen, nichtjes, neefjes,...



Patroon: Kiind
Stof: stoffencircus, vosjes van Framalo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten