vrijdag 11 augustus 2017

The Darcy dress

Na 2 weken intensief testen en naaien, mag ik eindelijk dit fantastische patroon voorstellen: The Darcy dress!
 















Dit patroon is ontworpen door de Australische Nikki Marsch.
Het bevat naast de jurk ook een top-optie.
Vooral het asymmetrische aspect spreekt me heel erg aan.















De jurk zit heel snel ineen. Je zal langer voor je stoffenkast staan twijfelen welke stofjes te gebruiken, dan de tijd die je nodig hebt om het ineen te zetten.
Ik moet jullie waarschuwen, het is verslavend! Je stopt niet na 1 jurkje of topje.














Het is gemaakt voor tricot die aan 4 kanten rekt. Voor het rokdeel kan je ook kiezen om katoen te gebruiken.
De jurk zit comfortabel, er is bewegingsvrijheid en de zwierfactor is 100%







Het is lang geleden dat ik nog zo enthousiast was over een patroon. Mijn meisjes vinden hun nieuwe kleedjes ook fantastisch. Ze zijn zo blij dat ze het nu ook de hele dag door mogen dragen, en niet enkel voor de foto's.
Ze hebben al enkele bezoekjes gebracht aan mijn stoffenkast(en). De stoffen voor de volgende exemplaren liggen reeds klaar. Ik weet wat gedaan de komende avonden.







Wordt zeker vervolgd...



Patroon: Dracy dress - bubby and me creations
Hier te verkrijgen: https://bubbyandmecreations.com.au/product/darcy-dress-and-top-pdf-pattern/
fb groep: https://www.facebook.com/groups/1594624024159478/

Stoffen: flamingo's en blauw rokdeel bij de Stoffenstraat
              oranje cats en rokdeel cats bij Studio Sanne
              zonnebloemen bij Megastoffen
              roze rokdeel bij stoffenspektakel








Geen opmerkingen:

Een reactie posten