maandag 25 september 2017

De Villeta top, een lief patroon voor een lief meisje


De Villeta top is alweer een topper van een patroon waar ik met veel plezier aan heb meegewerkt.
Deze keer koos ik ervoor om voor Skye te testen. Ik had al gauw een beeld in mijn hoofd van hoe het er uit zou zien, en het is me wonderwel gelukt om dit plaatje tot stand te brengen.

Skye werkte met veel plezier mee. Zelfs de fotoshoot verliep deze keer zonder gekke bekken (wat tegenwoordig de standaard is bij 6-jarigen)

Voor de proefversie startte ik met een lichte tricot van stenzo. Ik koos voor korte mouwtjes en werkte de sierstrook af met een rolzoom.



Het 2de exemplaar verlengde ik enkele centimeters Skye koos een stof met hartjes - ze zit middenin een hartjes periode - en ik koos een contrasterende felroze stof van Little Darling.  Wederom met korte mouwtjes en een rolzoom voor het sierdeel.








Voor het recentste exemplaar had ik al vanaf het begin deze prachtige witte stof met kraanvogels in gedachten, die ik onlangs kocht bij Stael, de plaatselijke stoffenwinkel.
Het is een iets warmere stof, ideaal voor het tussenseizoen. Ik koos voor een lange mouw, en alles werd dit keer omgezoomd. In plaats van een knoopje op de rug, koos ik voor een kamsnap, wat het voor Skye iets gemakkelijker maakt om zelf te openen.
We zijn heel tevreden over het resultaat. Het zal de komende maanden niet veel in de kast hangen!














Wie interesse heeft in het patroon, het is hier te verkrijgen: http://annelaine.com/villeta-top-9m-14/
Nog t.e.m. 2 oktober met 30% korting op hun volledige website
Een code voor 20% extra korting op het patroon vind je in deze FB groep: annelainepatternsgroup

Geen opmerkingen:

Een reactie posten