vrijdag 8 september 2017

Naaien voor mijn meneertjes; de Greenstyle Hudson pullover

Ik stop al mijn liefde in de kleren die ik maak, dus ik moet er goed op letten dat ik niemand verwaarloos. Naaien voor de kindjes is zo dankbaar en gemakkelijk, dat ik bijna zou vergeten dat er ook nog 2 heren in huis rondlopen, die ook wel eens iets verdienen.
Ik had echter het juiste patroon nog niet gevonden. Voor mijn zoon had ik al eens een long sleeve uit een bekend magazine geprobeerd, maar het was echt geen fijn patroon, er moest te veel aan veranderd worden, en dan nog was het niet naar wens.
Ik ben op zoek gegaan in anderstalige groepen, en kwam al heel gauw op de fb pagina van Greenstyle Creations-Sewing & Pattern Group terecht.
Er werd een oproep gelanceerd om de herlancering van de Hudson pullover te testen. Ik was bij de gelukkigen, dus ik kon meteen beginnen printen, knippen en plakken. Tijdens het uitkiezen van de stoffen polste ik even bij mijn zoon of hij het zag zitten om ook te poseren, want dat hoort nu eenmaal bij het testen. En ja hoor, hij had er geen problemen mee.
Ik haalde alle mannelijk uitziende stoffen uit mijn stoffenkast(en), kocht er nog wat bij, en liet Xander er enkele kiezen.

                                                                                                                                                                        .







Over het eerste exemplaar had hij niets te zeggen, want ik wist dat het een stof was die hij nooit zelf zou kiezen. Hij was blij verrast toen ik er mee op de proppen kwam, en was ook zeer te spreken over het model en de pasvorm.





Het tweede exemplaar werd er ene met de stof die Xander zelf koos. Ook hier was hij heel tevreden over.






Na het serieuze poseren mocht hij nog even freestylen :-)





Mijn grote meneertje had het eerste proefmodel gepast, en vond dat het net iets te strak zat, hij wou meer een trui in plaats van een longsleeve, dus maakte ik hem een exemplaar 1 maat groter, in een stofje die hij eerder die week al had afgewezen. En raad eens... hij vond het super!








Voor Xander had ik nog een derde combinatie in gedachten. Hij houdt momenteel erg van zwart wit. En laat ik nu net 2 gepaste stofjes gevonden hebben tussen de pinguins, dino's en neushoorns.






Ik heb intussen war winterstoffen ingeslagen, om er truien voor hen van te maken. Dit patroon heeft als optie's een kap, korte rits, voorzak, heupband en duimgaten. Ik ga voor de herfst eerst nog wat raglans maken, en tegen de winter lekker dikke truien.



Patroon: Men's Hudson Pullover
Hier kan je het verkrijgen: https://greenstylecreations.com/products/men-s-hudson-hooded-t-shirt

Stof:
Alle effen stoffen: Driessen stoffen
bovenste 2 motieven: naaimachines Stael
3e motief: De Stoffenstraat
zwart-witte stoffen: Studio Sanne




Geen opmerkingen:

Een reactie posten