zaterdag 23 september 2017

The Reagan raglan - een gratis patroon voor kinderen en dames

Deze zomer kocht ik enkele leuke stofjes voor Mason bij Megastoffen. Ik wou ze niet zomaar verwerken tot een simpele t shirt, dus ging ik op zoek naar een passend patroon. Uiteindelijk kwam ik uit bij een raglan shirt, het oogt leuk en je kan combineren met kleuren.

Toevallig ontdekte ik dat een fb groep - Bella Sunshine Designs -  waar ik al even lid van ben, een heel leuke raglan aanbiedt. En bovendien kon ik het patroon gratis verkrijgen als lid van de groep. Zeker het proberen waard!
Niet veel later zat het patroon ineen en kon ik mijn schaar in de eerste stof zetten.

In diezelfde week kwam er een oproep om hun vernieuwde raglan patroon te testen, zowel voor kinderen als voor dames.
Aangezien ik er toch net mee bezig was, stelde ik me meteen kandidaat.

Het originele patroon had een v-hals, bij de vernieuwde versie hebben ze een ronde hals toegevoegd. Voor de dames werden bovendien de maten uitgebreid tot maat 30.

Ik had Mason beloofd om als eerste Thomas de trein te verwerken. Enkele uren later kon ik een dolgelukkige Mason op de gevoelige plaat vastleggen!





Na goedkeuring van Mason, ging ik opnieuw aan de slag. Ik had een leuk stofje met graafmachines, waarbij de kleuren me enorm aanspraken. Ik kwam er niet uit of ik geel of oranje zou nemen als contrasterende stof. Ik probeerde het geheel voor me te zien, en kwam tot de conclusie dat ik ze gewoon allebei kon gebruiken. En zo geschiedde:









Ik maakte ook nog een versie met lange mouwen een een v-hals



Na de geslaagde raglans voor Mason, was het tijd voor het grotere werk. Letterlijk dan.

Voor mezelf koos ik een lichte tricot met flamingo's van de stoffenstraat.. Gezien ik geen gepaste groene tint had om te combineren, koos ik voor het oranje van de flamingo's.
De raglan zat in geen tijd in elkaar.





Om het patroon te verkrijgen, dien je je eerst aan te melden in deze fb groep: https://www.facebook.com/groups/BellaSunshinePDFLove/  In het vastgezette bericht vind je de code voor het gratis patroon.
Ga naar https://bellasunshinedesigns.com/product/reagan-raglan-kids/ om je gratis patroon op te halen.
Komende week is er in de fb groep ook een sew along, waarbij er stap voor stap uitleg gegeven wordt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten