dinsdag 10 oktober 2017

Daar komt de herfst


We kunnen het niet ontkennen, de herfst is volop in het land. Het wordt vroeger donker, de bladeren vallen van de bomen, en het wordt al wat frisser.
Stilletjes aan verschijnen de eerste dikke truien.
Zelf hou ik niet zo van die dikke, gesloten truien met een hoge col, ik draag liever cardigans die ik open kan laten hangen.

Vandaar ook mijn keuze voor de True Crush Cardigan van Ellie and Mac. Een nagelnieuw patroon voor een gevoerde cardigan met capouchon.




Geloof het of niet, maar dit is de allereerste keer dat ik een kledingstuk met kap heb gemaakt. En het beviel me uitstekend.



Voor de foto's trok ik naar Groenhove bos, voor mij nu het mooiste moment van het jaar om er te vertoeven. Je kon er de herfst ruiken, voelen, proeven, maar vooral zien. Mijn cardigan kwam er goed van pas, kou heb ik er niet geleden.








Qua stoffenkeuze kan je je uitleven. Je kan kiezen voor niet rekbare stoffen zoals wol of flanel met een katoenen voering.
Ook french terry, jogging, punta di roma, sweater,... lenen zich uitstekend voor dit patroon. Het is vooral afhankelijk van hoe warm je het zelf wilt.




Ik koos als voering voor een aangenaam warme, maar niet te dikke punta di roma.





Patroon hier te verkrijgen: http://ellieandmac.com/womens-true-crush-cardigan-pattern/  Het is trouwens aan een spotgoedkope lanceringsprijs:3,82 euro!

buitenste stof: stoffenspektakel
binnenste stof: punta di roma double face - Driessen stoffen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten