donderdag 19 oktober 2017

De I love The 90's jurk: Een schot in de roos!

Liefde op het eerste zicht, zo kun je het gevoel noemen toen ik deze jurk voor de eerste keer zag. Mijn hart maakte een sprongetje: Dit is hem, de jurk waar ik al zo lang naar op zoek ben! Ik werd nog enthousiaster toen ik merkte dat de foto hoorde bij een oproep voor testers. Mijn beide dochters vallen binnen de gevraagde maten, dus ik schreef me gauw in om te testen. Ik kon mijn geluk niet op toen ik weer werd uitgekozen.
Zodra de test van start ging, ben ik beginnen printen, knippen, plakken en naaien.
Het eerste jurkje voor Lily was een feit!

























Ik had dezelfde stof die ik gebruikte voor Lily haar jurkje ook liggen met grijze vogeltjes. Perfect om ook voor Skye een 90's jurk te maken. Beide stoffen lagen al een tijdje vanboven op de stapel te wachten op het perfecte patroon, en nu ik het eindelijk gevonden had, liet ik er geen gras over groeien.
Een dag later kon ook Skye paraderen in een nieuwe jurk.























Mijn meisjes in de jurk krijgen vormde geen enkel probleem, echter hen eruit krijgen... Ik moest eerst beloven om er nog een aantal te maken. De eerste 2 zijn bijna klaar, nog omzoomen, foto's nemen en ze kunnen ook op de blog.
Wat een geluk dat we nog enkele dagen konden genieten van enkele warme, zonnige dagen. We trokken naar het bos, waar de meisjes volop hun nieuwe jurken en laarsjes konden showen.
Ze kregen er geen genoeg van, ik hoefde niet te regisseren, ze poseerden beiden zeer spontaan en gewillig. 250 foto's later kon ik hen eindelijk overtuigen om nog even te spelen, die ene goede foto zat er nu echt wel tussen.





Beide jurken hebben de kleerkast nog steeds niet van aan de binnenkant gezien. Ze worden alsmaar gedragen, gewassen en opnieuw gedragen. Wat een compliment voor mezelf. En ook een pluim voor de ontwerpster uiteraard.

Over het patroon:
Het is een patroon van Ellie and Mac, het is beschikbaar voor kinderen in maten 12 maanden tot 12 jaar, en voor dames en tieners in de maten XXS - 3XL.
Het patroon bevat 2 opties voor de mouwen en 2 opties voor het achterpand.
Naadwaarde is reeds inbegrepen.
Je kan het PDF bestand meteen na aankoop downloaden.
Je kan het per maat uitprinten, op zowel A4, of laten uitprinten op groot formaat (in een kopiecenter)
Het is geschikt voor rekbare stoffen.
De versie voor tieners en dames: http://ellieandmac.com/womens-90s-dress-pattern/?aff=214 (aff.)
Beide patronen als bundel te verkrijgen: http://ellieandmac.com/women-girls-90s-dress-pattern-bundle-pack/?aff=214 (aff.)
Het patroon is nog 1 dag in promotie: Het kost €3.80, maar als je afrekent, gaat er nog wat af en betaal je uiteindelijk €3.04 
De bundel kost €8.87 maar is verlaagd naar €7.10 eenmaal hij in je cart zit.

Over de stof:
Beide stoffen zijn van Megan Blue bij De Stoffenstraat

Nog enkele kiekjes, want selecteren uit 250 foto's viel me nogal zwaar
















2 opmerkingen:

  1. Het zijn super leuke jurkjes geworden. Mooie stofjes ook.
    Ze staan je beide dochters geweldig!

    Groetjes Thea

    Crea by Thea

    BeantwoordenVerwijderen